Tuesday, September 9, 2008

Gelagat Jalanan,Ramadhan Malaysia ku

"Ni berape ni kak sampin?".."RM50 dik..akak bagi 45 lah..".."40 la kak..".."x bole la dik..45 boleh?".."kedai sane jual 40 je kak..boleh la kak..40 ye?saye nak beli banyak nih..".."hm..yelah2..40"

Ha...Dah 9 hari aku berpuasa kat m`sia..seronok tul..huhu..baru-baru ni ade gak ah kuar ke KL (Kuala Lumpur ye..bukan kuala Lipis)..saje nak tengok perubahan2 baru..macam2 gelagat orang M`sia nih..lagi satu..perkara yang akan menjanggalkan korang bile balik ke m`sia ialah..

1.Naik Kereta api..memang beza la rasenye..kereta api selang 20 minit satu..mak aih..hari tu aku dari KL train lak lambat..huh dah la 4 GERABAK JER!!<-----sekarang nih ade gerabak keretaapi yang rosak..so KTM kurangkan ke 4..

2.Bawak kereta..kalau dah duk Jepun..korang leh jadik pemandu yang baik ah..sebab terbawa2 budaya jalan raya jepun ke Malaysia..sampai aku sek kene hon jerk ngan orang len..then ade sesetengah yang bawak kete tu x ingat orang len langsung..

daripada masalah di atas ni..aku terpikir ah..bile la malaysia nak ada jaringan macam JR (Japan Railway) tu kan..kalau ade mesti mantap..camne nak bawak masuk sume tu ek???pk2 kan lah..huhu..

Video I watch recently

Loading...